Gebelik Tarihi Hesaplama

gebelik tarihi hesaplama

Hamile olduğunuz haberini aldığınızda, yaşadığınız heyecanın ardından gebelik hesaplama macerası başlar. Bu macera yaklaşık 9 ay 10 gün sürer ve bu sürede sizinle bebeğinizin neler yaşayacağını merak etmeniz çok doğaldır.

Bebeğimin tahmini doğum tarihi ne zaman? diye soruyorsanız, öncelikle gebeliğinizin kaçıncı haftasında olduğunuzu belirlemeniz gerekir. Size özel hazırlanmış olan, gebelik hesaplama aracımızı kullanarak; hamileliğinizin haftasını ve bebeğinizin tahmini doğum tarihini öğrenme fırsatını yakalayabilirsiniz.

GEBELİK TARİHİ HESAPLAMA

heading_decoration
clock_icon

Son adet döneminizin ilk gününün tarihini girin::

DOĞUM TARİHİ SONUCU

...

Muhtemel gebe kalma tarihi:

Bugün Fetal Yaş:

NT taraması için en iyi tarih aralığı:

(12 hafta 3 gün ila 13 hafta 3 gün)

Morfoloji Tarama Tarihi:

(19 hafta)

Doppler ile İlk Kalp Atışları:

(11 ila 12 hafta)

Risk faktörleri olan hastalarda servikal uzunluğu değerlendirmek için en iyi zaman:

Rutin anatomi ultrasonu için en iyi zaman:

(18 ila 20 hafta)

Bebeğin Tahmini Doğum Tarihi:

Gebelik Hesaplama Aracı

Gebelik hesaplama aracı, hamileliğinizin kaçıncı haftada olduğunu ve bebeğinizi ne zaman doğuracağınızı tahmin etmenize yardımcı olur. Gebelik tarihinizi hesaplamak için son regl tarihinizi veya hamile kaldığınız günü kullanır.

Bu araç, ayrıca hamilelik boyunca yapmanız gereken önemli doktor muayenelerinin, bebeğinizin ilk kalp sesinin, ilk hareketlerinin ve diğer önemli aşamaların zamanını hakkında da size fikir verir.

Gebelik hesaplama aracı, Normal hamilelikler gibi; tüp bebek yöntemiyle hamile kalan kadınlar da gebelik hesaplama aracını kullanabilir. Ancak şu da unutulmamalıdır ki; doğumun ne zaman gerçekleşeceği %100 kesinlikte belirlenemez. Doğum yaptığınız tarih daha farklı olabilir. Bu yüzden, hamilelik süreniz içinde doktorunuzla sık sık görüşmeniz gereklidir.

Gebelik Tarihi Nedir?

Gebelik tarihi, hamileliğinizin ne kadar sürdüğünü gösteren bir tarihtir. Hamilelik, kadının yumurtasının erkeğin spermi ile birleşmesi sonucu oluşan ve yaklaşık 9 ay 10 gün devam eden bir süreçtir.

Gebelik tarihinizi hesaplamak için son adet döneminizin ilk gününü bilmelisiniz. Bu yüzden anne adayları, adet tarihlerini takip etmeleri gerektiğini unutmamalıdır. Bir gebelik ortalama olarak 280 gün sürer. Gebelik hesaplama için kullanılan en yaygın yöntem, son adet döneminizin ilk gününden itibaren 40 hafta veya 280 gün eklemektir. Bu yöntem, adet döngüsü düzenli olan kadınlar için daha isabetlidir.

Adet döngüsü düzensiz olan kadınlar ise doktorlarıyla görüşerek ultrason ile hamilelik tarihini belirleyebilirler. Gebelik tarihi, hamileliğinizin başladığı gün değil, son adet döneminizin ilk gününe göre hesaplandığı için, bebeğinizin gerçekte birkaç hafta daha küçük olduğunu hatırlayın.

Gebelik tarihi hesaplamanın sadece bir tahmin olduğunu unutmayın. Bebeğinizin doğmaya hazır olduğu zaman doğacağını da göz önünde bulundurun. Web sitemizdeki doğum tarihi ve gebelik hesaplama aracımızı kullanarak, tahmini doğum tarihinizi öğrenebilirsiniz.

Gebelik Hesaplama Nasıl Yapılır?

Gebelik tarihi hesaplaması yapılırken, döllenme tarihi değil; son adetin ilk günü dikkate alınır. Çünkü son cinsel ilişki tarihi, gebelik süresini doğru yansıtmayabilir. Ayrıca birçok anne adayı cinsel ilişki tarihini kesin olarak hatırlayamayabilir. Her kadının yumurtlama tarihi de farklıdır. Bu sebeple kadın doğum uzmanları, son cinsel ilişki tarihine göre gebelik hesaplaması yapmaz.

O halde gebelik haftası nasıl doğru bir şekilde hesaplanır? Hamilelik hesaplamasında dikkat edilmesi gereken nokta, son adet tarihinin ilk günüdür. Son adet tarihi, anne adaylarının doğum tarihi hakkında daha isabetli bir tahmin sağlar.

Dolayısıyla hamileliğinizin kaçıncı haftasında olduğunuzu ve bebeğinizin ne zaman doğacağını öğrenmek istiyorsanız, hesaplama için son adet döneminizin ilk gününü esas almalısınız.

Gebelik Tarihini Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Hamilelik süresini belirleyen pek çok faktör bulunmaktadır. Bunların bazıları şöyledir:

• Genetik faktörler: Anne ve babadan gelen genlerin birleşmesi, bebeğin beyin ve sinir sistemi gelişimini etkiler. Akraba evlilikleri, metabolik ve kalıtsal hastalıkların ve anomalili bebek doğurma riskinin yükselmesine sebep olabilir.
  • Anne yaşı: Hamilelik için uygun yaş aralığı 18 ile 35 yaş arasıdır. 35 yaşından sonra hamile kalan kadınlarda, bebekte down sendromu gibi genetik bozuklukların görülme sıklığı artar.
  • Anne kilosu: Hamilelik öncesi ve sırasında fazla kilolu (obez) olan kadınlarda, yüksek tansiyon, diyabet gibi komplikasyonlar ve düşük, erken doğum, iri bebek gibi problemler daha çok ortaya çıkar.
  • Beslenme: Hamilelikte yeterli ve dengeli beslenmek, bebeğin beyin ve zeka gelişimi için çok önemlidir. Vitamin A, D, E, B6, B12, folik asit, omega 3, demir, bakır, çinko, selenyum, iyot gibi besin öğelerinin yetersizliği, bebeğin öğrenme, konuşma, davranış ve motor fonksiyonlarında gerileme ve zeka düzeyinde azalma neden olabilir.
  • Yüksek tansiyon: Hamilelik öncesi veya sırasında yüksek tansiyonu olan kadınlarda, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi), plasenta ayrılması, anne ve bebek ölümü gibi ciddi komplikasyonlar oluşabilir.
  • Diyabet: Hamilelik öncesi veya sırasında diyabeti olan kadınlarda, bebekte kalp, böbrek, sindirim sistemi gibi organ anomalileri, iri bebek, düşük kan şekeri, solunum sıkıntısı gibi problemler meydana gelebilir.
  • Tiroid: Hamilelik öncesi veya sırasında tiroid hormonlarının çok veya az salgılanması; bebeğin beyin gelişimini ve hem annenin hem de bebeğin sağlığını olumsuz etkileyebilir.
  • Enfeksiyon hastalıkları: Hamilelik sırasında kızamıkçık, sitomegalovirüs, toksoplazma, herpes, hepatit B, HIV gibi enfeksiyon hastalıkları geçirmek; bebeğin beyin, göz, kalp, karaciğer gibi organlarında zarara, düşük, ölü doğum, erken doğum gibi problemlere sebep olabilir.

Bu faktörlerin gebeliği etkilememesi için hamilelik öncesi ve sırasında doktor kontrolüne gitmek, gerekli testleri yaptırmak, sağlıklı beslenmek, alkol ve sigaradan kaçınmak, stresi azaltmak, egzersiz yapmak gibi önlemler almak gerekir.

gebelik tarihi hesaplama

Gebelik Tarihi Hesaplama Yöntemleri Nelerdir?

Gebelik hesaplama yöntemleri, hamileliğin ne zaman başladığını ve ne zaman biteceğini tahmin etmeye yarayan çeşitli yöntemlerdir. En sık kullanılan gebelik tarihi hesaplamada en sık kullanılan yöntemler şunlardır:

• Son adet tarihine göre hesaplama: Bu yöntemde, son adet döneminin ilk gününe 280 gün eklenir. Elde edilen sonuç olası doğum tarihini gösterir.
  • Cinsel ilişki tarihi ile hesaplama: Bu yöntemdeyse gebe kalınma ihtimali olan cinsel ilişki tarihine 266 gün ilave edilir. Ancak bu yöntem tavsiye edilmez. Yukarıda açıkladığımız sebeplerden dolayı güvenilir bir yöntem değildir.
  • Ultrason ile hesaplama: Bebeğin büyümesini gösteren ultrason görüntüleri yardımıyla fetal yaş belirlenir. Fetal yaş, gebe kalınan tarihten itibaren bebeğin kaç haftalık olduğunu ifade eder.
  • Tüp bebek ile hesaplama: Tüp bebek yöntemi ile hamile kalan kadınlar için yerleştirilen embriyonun yaşına bakılarak gebelik tarihi hesaplanır.

Gebelik hesaplama yöntemleri, sadece yaklaşık tarihler verir. Gerçek doğum tarihi farklı olabilir. Anne adayının yaşı, sağlık durumu, bebeğin büyümesi ve çevresel faktörler gibi pek çok etken doğum tarihini etkileyebilir. Bu sebeple, hamileliğinizin durumunu izlemek ve bebeğinizin sağlığını korumak için sık sık doktorunuzla görüşmelisiniz.

Ultrason Taramasıyla Gebelik Hesaplama

Ses dalgalarının kullanıldığı ultrason taraması, gebelikte bebeğin ve rahmin görüntülenmesini sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntem; bebeğin durumunu, büyümesini ve gebelik hesaplama için uygulanır.

Ultrason taraması, vajinadan veya karından olmak üzere iki temel yolla gerçekleştirilebilir. Genelde gebeliğin ilk üç ayında (0-13 hafta) ve ikinci üç ayında (14-26 hafta) yapılır. Bunun yanı sıra, bebeğin organlarını ve kan dolaşımını daha ayrıntılı görmek için detaylı ultrason veya Doppler ultrason gibi ileri teknikler de kullanılabilir. Ultrason taraması, anne ve bebek için zararsız ve acısız bir işlemdir.

Ultrason Taraması Ne Kadar Sıklıkla Yapılmalıdır?

Gebelikte kaç kez ultrason taraması yapılacağı, gebeliğin seyrine bağlıdır. Genel olarak, gebelik süresince en az iki defa ultrason taraması önerilmektedir. Bunların ilki, 11-14. haftalarda bebeğin organlarının ve muhtemel anormalliklerin kontrol edilmesi için yapılır. İkincisi ise, 18-23. haftalarda bebeğin büyümesi, plasentanın yerleşimi ve amniyotik sıvı seviyesinin ölçülmesi için yapılır.

Bazı hallerde, gebelik tarihini hesaplamak için ultrason taraması daha önce de yapılabilir. Ortalama olarak, gebelik başladığından doğum gerçekleşene kadar 5 ile 10 defa arası ultrason taraması yapılabilir. Ultrason taraması, ses dalgaları ile gerçekleştirildiği için, anne ve bebeğe zararlı değildir. Gebelik aşamasını izlemek ve bebeğin sağlığını sağlamak için önemli bir araçtır.

Doğum Yapılacak Tarih Değişir Mi?

Doğum yapacağınız tarih, gebelik hesaplama ile elde edilen bir tahmindir ve ilerleyen zamanlarda farklılık gösterebilir. Bebeğin doğum tarihinin değişmesine sebep olan birçok etken vardır. Ancak bu durum, sizi kaygılandırmasın.

Doktorunuz, hamileliğiniz boyunca; bebeğinizin büyüklüğü, rahminizin şekli, plasentanın yeri, ultrason sonuçları gibi etkenlere bakarak doğum yapılacak tarihi yenileyebilir. Doğum tarihi, beklenenden farklı olsa da bebeğinizin sağlıklı bir şekilde doğması için doktorunuzun tavsiyelerine mutlaka uymalısınız.

İstenmeyen Gebelik Halinde Kürtaj

İstenmeyen hamilelikler, kürtaj yoluyla sona erdirilebilmektedir. Ancak, şu da unutulmamalıdır ki; kürtaj, istenmeyen gebeliği önlemek için kullanılan bir yöntem değildir. Gebelikten korunmak için doğum kontrol hapları ve deri altı implant gibi modern aile planlaması yöntemlerini kullanmalısınız.

Ülkemizdeki yasalara göre gebeliğin ilk 10 haftasında kürtaj olabilirsiniz. Kürtaj ile rahim içindeki gebelik dokusu vakumla çekilerek alınır. Kürtaj, gebeliği bitirmenin yanında; düşükten sonra veya teşhis için de uygulanabilir. Konu hakkında daha çok bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Mesajlaşmayı başlat
Merhabalar, nasıl yardımcı olabilirim? 🙏